بانوان یوونتوس آرشیو خبر ها
در جست و جوی تاریخ سازی

در جست و جوی تاریخ سازی

 

تیم بانوان یوونتوس در بازی برگشت لیگ قهرمانان اروپا، امشب سه شنبه ساعت 21:30 به وقت تهران باید به مصاف تیم بانوان لیون برود. بازی رفت این دو تیم با نتیجه 3 بر 2 به نفع بانوان فرانسوی در زمین یوونتوس برگزار شده بود. بازی برگشت که در ورزشگاه لیون برگزار می‌شود، تنها در صورتی می‌تواند صعود دختران بانوی پیر را به همراه داشته باشد که با یک پیروزی 2 بر صفر (یا نتایجی مثل: 3 بر 1 و یا حتی 4 بر 2) همراه باشد. تساوی و یا پیروزی با اختلاف یک گل به منزله حذف یووه در لیگ قهرمانان زنان در فصل 2020‐2021 خواهد بود. امری که البته بسیار سخت و دشوار است و در صورت پیروزی تیم بانوان یوونتوس، دختران موفق به ثبت یک تاریخ سازی بزرگ در برابر مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها خواهند شد.

 

خط حمله لیون مرگبار است و تنها در یازده بازی 40 گل به ثمر رسانده و خط دفاعش نیز نفوذ‌ناپذیر بوده و تنها 4 گل دریافت کرده است. همان خط دفاعی که دختران شایسته بیانکونری دو بار موفق به باز کردن آن در عرض یک نود دقیقه بودند.

 

تیم بانوان لیون سال 2004 افتتاح شده و در طول حیات 16 ساله خود موفق به کسب 35 عنوان قهرمانی در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی شده است. این تیم با کسب 7 عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، عناوین پرافتخارترین تیم و مدافع عنوان قهرمانی را یدک می‌کشد. این تیم موفق شده 14 بار قهرمان لوشامپیونه زنان، 9 بار قهرمان جام حذفی فرانسه و 5 قهرمانی در تورنمنت‌های رسمی و دوستانه داخلی و خارجی دیگر را به‌دست آورد.

 

لیون در حالی با یک امتیاز اختلاف نسبت به به پاری‌سن‌ژرمن در جایگاه دوم جدول رقابت‌های فوتبال زنان فرانسه قرار گرفته که بدون تساوی و با 10 پیروزی و یک شکست در اندیشه و چالش اتمام سال 2020 با رسیدن به عنوان قهرمانی در نیم‌فصل لوشامپوینه است. 
لیون به صورت بالقوه 9 بازیکن در تیم ملی زنان فرانسه دارد و در واقع رکورددار بازیکن ملی‌پوش در تیم ملی فرانسه است. 
لژیونرهای لیون از کشورهای اسپانیا، ژاپن، ایسلند، استرالیا، آلمان، انگلستان، پرتغال، کانادا، سوئیس، بلژیک، فنلاند و نروژ هستند و 15 بازیکن فرانسوی نیز در این تیم توپ می‌زنند.

 

اما در مقابل تیم بانوان یوونتوس قدمتی به مراتب کمتر از حریف فرانسوی خود دارد. این تیم در سال 2017 افتتاح شده اما در این عمر کوتاه خود موفق به کسب 3 قهرمانی در سری A، یک قهرمانی در کوپا ایتالیا و یک سوپرکوپا ایتالیا شده است.

 

تیم بانوان یووتوس 10 بازیکن بالقوه ملی‌پوش در آتزوری دارد. لژیونرهای یووه هم از کشورهای آرژانتین، برزیل، فرانسه، انگلستان، سوئد، کرواسی، نروژ، جمهوری چک، فنلاند و دانمارک هستند و 14 بازیکن ایتالیایی نیز برای بانوی‌پیر بازی می‌کنند.
29 گل زده و 6 گل خورده در 10 بازی عملکرد زنان یوونتوس تا اینجای فصل بوده و دختران بیانکونری بر خلاف لیون از هم‌اکنون قهرمان زودهنگام نیم فصل سری A زنان هستند.
یوونتوس 5 بازی آخرش در سری A را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

 

لائورا جولیانی دروزاه‌بان تیم بانوان یوونتوس:

 

پیروزی پر گل مقابل رم همه ما را برای بازی مقابل لیون شارژ روحی کرد. پیش از رفتن به تعطیلات زمستانی مایلیم در دیدار تعیین‌کننده سه‌نشبه نیز بدرخشیم.

 

باربارا بونا سه‌ئا مهاجم تیم بانوان یوونتوس:

 

در مقابل رم نشان دادیم که چقدر خوب هستم. اکنون آماده زیباترین چالش فصل‌مان هستیم. (اشاره به بازی برگشت مقابل لیون)

 

چچیلیا سالوی مدافع تیم بانوان یوونتوس:

 

نشان دادیم که به بهترین سطح از بلوغ و هماهنگی دست یافته‌ایم. حالا ما قهرمان نیم فصل هستیم؛ قهرمانی که دوست دارد در رقابت‌های اروپا نیز باقی بماند. هیچ چیز از قبل نوشته نشده؛ همانطور که در آلیانتز نشان دادیم به فرانسه خواهیم رفت تا کار نیمه‌تمام‌ خود را تمام کنیم.

 

ریتا گوارینو سرمربی تیم بانوان یوونتوس:

 

دختران من اینک آماده واپسین تلاش بزرگ‌شان در سال 2020 هستند؛ فتح لیون.

 

کریستیانا جیرلی مهاجم تیم بانوان یوونتوس:

 

در دیدار روز سه‌شنبه یکبار دیگر شانس‌مان را امتحان می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد که پیروز میدان باشیم. البته این کار اصلاً آسانی نیست اما هر آنچه از دست‌مان برآید را انجام خواهیم داد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
ساغر واحد
ساغر واحد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: